Nystart på bloggandet.

Vadå inte uppdaterat på en halv evighet?

Men nu har syster min stilat minblogg lite :) Så nu blir det genast roligare att skriva med....

jaha vad har hänt då ?

Igår bestämde jag och Nishti oss för att ha en heldag ihop efter jobbet. vi skulle börja med att åka till kista Galleria där jag skulle klippa mig och sedan hem till Nishti, duscha, sminka och iväg för en promenad i gamla stan med en middag ute och som avslutning på det hela en sen utekväll på Sturecompaniet.

Detta var planen.. Men vad hände...

Jo vi stack till Kista Galleria där jag klippte mig. Innan klippningen hade vi stött på en man som kommer från samma hemland som nishti och de började prata med varandra lite löst och sen var det inget mer med det.
Men sen bestämde vi oss för att inte åka in till stan för att det blåste och snöade som fan. Så vi fixade oss sen stack vi ner och åt på en restaurang i gallerian. Där bestämmer vi oss för att äta oxfilé (mmm) och vi beställer in alkoholfria drinkar då min kära vän är nykterist och jag inte hade några planer på att bli full ensam.  Eftersom vi fick vänta ett tag på maten så gick vi ut en vända och stötte på samme man som tidigare i resturangens bar. Han och Nishti börjar prata mer (själv kan jag inte vara med i samtalet då jag inte kan språket) och efter en stund går vi tillbaka och sätter oss... 

Vi får vår mat, huset erbjuder en gratis drink då vi fick vänta minst en timme på maten. Vi tackar nej då vi fortfarande har dricka kvar. Efter ett tag så kommer servitören tillbaka och bjuder än en gång på gratis drink och jag bara ja vi tar vars en (jag trodde det var huset som bjöd men det visade sig vara mannen som Nishti snackade med) skit samma tänker jag Gratis ÄR gott... 

Efter ytterligare mer tjejsnack och skratt så kommer servitören tillbaka med EFTERRÄTT!! till oss båda.. och vi bara asgarvar för nu börjar det bli för mkt... :) haha men vi tackar och tar emot och egentligen skulle det suttit gott med en kopp te till efterrätten men det vågade vi inte fråga om för nu började det kännas pinsamt att få så mkt  :) haha 

Det roliga var att när vi skulle betala för det VI hade beställt (vars en middag + drink) Så sa servitören att det redan var fixat... Där stod vi som dumma frågetecken? Vadå¨fixat? vi ville betala för oss för det kändes dumt annars.. Det visade sig att mennen som Nishti pratat med hade betalt 300 spänn för oss utan att ens fråga om det gick bra..  och vi skulle betala 175 kr till bara Så vi gav servitören dricks... Haha tänkte jag... 2 rätters middag med drinkar för 100 kr ( det var inte dåligt!! )

Vi avslutade kvällen hemma hos Nishti med en kopp te och sen åkte jag hem med tunnelbanan.

Nu sitter jag ensam i min tvåa med datorn i knät och en kopp varm choklad bredvid mig.
Idag blir det jobba.. Men fuck jag börjar känna mig förkyld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0