Man lever bara en gång.

Jag har haft en lugn förmiddag idag. Har typ bara suttit framför datorn med en kopp kaffe och en god jordgubbsmoothie och googlat och läst bloggar med Britney Spears senaste skiva i bakgrunden. Har nu kommit till insikt med att jag lever bara en gång och måste göra det bästa av det. Jag blir ju inte yngre direkt uten bara äldre och äldre... .och jag kan inte bara gå runt i en vardag som jag inte trivs i utan göra det jag vill för att vara lycklig.

Detta skulle jag vilja göra:

Flytta till min syster i Paris och studera franska över sommaren
Köpa en chanell väska
Läsa make up utbildningen på make up institute i Stockholm
Gå ut och fika/äta ute mer på stan med vänner
Köpa en ny dator

Ikväll ska jag skriva ut mitt brev till csn som jag ska posta ikväll och hoppas på att jag får lite studie medel så jag kan åka till Paris.

Jag har även funderat på en sak. Det är jätte svårt för oss ungdommar att få ienom saker och ting om man inte är fast anställd. Hur många i min ålder är det idag? Oftast så jobbar man på timmar eller så studerar man. även om jag jobbar 180 timmar i månaden så får jag inte igenom ett banklån bara för att jag inte är fast anställd. Hur dumt är inte det?

Hallå? Jag jobbar mer än många andra fast anställda och kan fortfarande inte göra det jag vill... Det är ett dumt system tycker jag. Och även om jag skulle använda pengarna till utbildning och sen även jobba extra typ helger och kvällar ooch ha en inkomst utan csn så jag kan betala tillbaka lånet så godkänner de fortfarande inte lånet....

Jaja skit samma... Dags att göra vid sig. Jag har jobb som väntar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0