Fika på stan

Gårdagen bestod av en promenad till en kyrka som ligger vid montrematre eller ngt liknande. (det med namn är ju ngt frustrerande) sen ner i metron till victor hugo. Där skulle vi köpa baguetter och croissanter men det var fö sent för baugetter se de var slutsålda. Såå vi stack Till starbucks. kaffe cheeskace och en baugett till patty.

Jag har ju hört en del om starbucks. Typ alla kändissar i Usa går allid på Starbucks. Sår ju i varenda skvallerblaska. Så jag hade väll rätt höga förväntningar på det. Men när jag såg att de serverade sina baguetter och bullar i plast så sjönk de i mina ögo. Jag hade förväntat mig frächt så gud vet hur länge de kan ha legat där...? Men cheeskaken var supergod.

Vidare till Champsan där vi mötte upp en norsk och en tysk tjej och skulle kolla på bio. tanken var coco chanell. Men vi ville ha den med engelska subtitels men när vi frågade frnasmannen på biografe om de hade den så tittade dumt på oss och  sa typ. "Det är en fransk film och vi översätter inte franska filmer" så jag får helt enkelt vänta med att se den tills jag kommer hem till Sverige.
Det blev ingen bio.
Vi hyrde e film istället: Match Point med Scarlett Johansson i huvuddrollen. Köpte godis och chips och popcorn och cola zero så klart och gjorde det hela till en typisk svensk filmkväll hemma i Patricias stökiga lägenhet.

Nu e jag nyvaken och Patty nyligen hemkommen från skolan.  Så jag går och sätter på vatten för jag ser att de har snabbkaffe. Det jag inte insåg när jag satte på vattnet var att snabbkaffet var äckligt gammalt så att det är helt fast och inte löst i knsistensen . Inget kaffe för mig med andra ord...

Så nu ska jag följa med Emilia till ett kafé där vi ska träffa en Brasilianare som ska flytta in hos Patty och Emilia i nästa vecka. Och sen ska Emilia åka och jobba så jag ska tillbaka hem och ikväll ska vi vara med på fransk teve i talkshow stil tror jag. Men det blir jag och den norska och tyska tjejen för de andra jobbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0